5 maj 2009

Rynek żywności ekologicznej wzrośnie w tym roku o 20 proc


W 2008 r. liczba firm uprawnionych do produkcji i sprzedaży ekożywności wzrosła o niemal 15 proc. Sprzedaż ekologicznych produktów zwiększyła się o 18 proc. - informuje Rzeczpospolita.



Rynek żywności ekologicznej w Polsce rozwija się szybko, nadal jest jednak niszowy. Według firmy badawczej Euromonitor International w tym roku jego wartość przekroczy 34,5 mln euro (prawie 152 mln zł). Będzie ona o ok. 20 proc. wyższa niż w 2008 r.

- Nie dostrzegamy oznak wyhamowania sprzedaży na rynku żywności ekologicznej. W pierwszym kwartale nasze przychody były o niemal jedną piątą wyższe niż rok temu - mówi Rzeczpospolitej Mieczysław Babalski, właściciel wytwórni makaronu Bio z Pokrzydowa w województwie kujawsko-pomorskim.

Powody do zadowolenia ma także notowana na NewConnect spółka Symbio. Szacuje, że w pierwszym kwartale tego roku jej obroty były dwukrotnie wyższe niż przed rokiem. Jak zauważa Artur Tymiński, wiceprezes Symbio, sprzedaż żywności ekologicznej zwiększa się m.in. dlatego, że jest ona coraz bardziej dostępna - podaje Rzeczpospolita.

Perspektywa wzrostu tego segmentu rynku nie jest jednak wystarczająco kusząca dla wszystkich producentów żywności. Marian Owerko, prezes Bakallandu mówi Rzeczpospolitej, że firma wstrzyma się z wprowadzeniem marki ekologicznej. Jego zdaniem w czasie kryzysu należy stawiać na sprawdzone produkty, które są w stanie wygenerować duży obrót. Dodaje, że jego firma nadal dostrzega duży potencjał w rynku ekologicznym, dlatego zamierza na niego wejść na przełomie 2010 i 2011 roku. Wycofania niektórych produktów ekologicznych ze swoich sklepów nie wyklucza sieć Tesco.

źródło: Portal Spożywczy

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Może ktoś napisze jak to jest w końcu z ta żywnością ekologiczną bo przeczytałam kiedyś artykuł na http://wokol-konsumentow.netbird.pl/a/14814,1, w którym piszą o niej pozytywnie a ja mam pewne wątpliwości czy popularność tej żywności nie jest przesadzona.