9 cze 2008

Pozytywny nastrój podczas trzeciego Organic Marketing Forum w Warszawie


Liczba uczestników spotkania branżowego Centralnej i Wschodniej Europy organizowanego przez EkoConnect wzrosła o 50%.

„Pozytywny nastrój, dobre kontakty i rosnący profesjonalizm” to najczęstsze oceny uczestników trzeciego Organic Marketing Forum w Warszawie. Organic Marketing Forum to największe międzynarodowe spotkanie dla przetwórców i handlowców produktów ekologicznych i surowców w Europie Środkowej i Wschodniej odbyło się w tym roku w dniach 26 i 27 maja. Około 330 osób z 30 krajów przybyło na spotkanie, co w porównaniu z rokiem 2007 oznacza wzrost liczby uczestników o 50 %. „Wzrastająca liczba uczestników i dobra atmosfera podczas Forum odzwierciedlają pozytywny rozwój rolnictwa ekologicznego w Polsce oraz w Europie Środkowej i Wschodniej “ powiedział Bernhard Jansen prezes instytucji organizującej konferencję – EkoConnect - Międzynarodowego Centrum Rolnictwa Ekologicznego Środkowej i Wschodniej Europy e.V. „Podtrzymują się pozytywne tendencje w asortymencie i jakości u przetwórców, w handlu i u producentów surowców”. Liczba przetwórców w Polsce z roku 2005 do roku 2007 podwoiła się, a powierzchnia upraw ekologicznych wzrosła czterokrotnie. W Czechach od roku 2005 obserwuje się roczny wzrost o około 50 % i do roku 2010 oczekiwana jest wielkość rynku ekologicznego o wartości 100 milionów euro.

Wśród uczestników dużym zainteresowaniem cieszyły się szczególnie prezentacje na temat rozwoju rynku ekologicznego w nowych krajach Unii Europejskiej, w Rosji i na Ukrainie, strategii zaopatrzenia w surowce oraz możliwości dla zakładów żywienia zbiorowego. W sumie podczas konferencji zostało zaprezentowanych 19 referatów i raportów przedsiębiorstw branży ekologicznej, a 55 firm zaprezentowało swoją ofertę na stoiskach. Po raz pierwszy został przyznana nagroda fachowców „Best of Organic“. Pierwsze miejsce zdobyła ręcznie wytwarzana czekolada firmy Zotter Schokoladen Manufaktur z Austrii, przed polskim przedsiębiorstwem Eco-Logica, które do konkursu zgłosiło mięso ekologiczne i firmą Naturata z pralinami nugatowymi. W ramach programu dodatkowego miała miejsce wycieczka do sklepów z żywnością ekologiczną w Warszawie.

Organic Marketing Forum odbyło się pod patronatem polskiego Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz IFOAM EU GROUP. Konferencja została zorganizowana przez EkoConnect we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Rolników Ekologicznych Ekoland, Polskim Centrum Doradztwa Rolniczego i Organic Retailers Association (ORA).

Brak komentarzy: