Kwestie finansowe wciąż zdają się być dużą barierą dla rolników, którzy zastanawiają się nad przyjęciem ekologicznych metod gospodarowania i zdobyciem certyfikatu. W trakcie przestawiania rolnicy zazwyczaj napotykają trudności w postaci mniejszych plonów i rosnących kosztów. Według najnowszych europejskich badań, wprowadzenie i wypromowanie specjalnego, oficjalnego logo dla produktów pochodzących z gospodarstw przestawiających się, byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem.
Zakres badań opublikowanych w magazynie Food Policy objął rolników ekologicznych i przestawiających się na ekologię w Wielkiej Brytanii, Dani, Włoszech, Portugalii i Irlandi oraz 1,527 konsumentów z 5 krajów Unii Europejskiej.
Wyniki badań wykazały że konsumenci w różny sposób postrzegają ekologiczne produkty i produkty pochodzące z gospodarstw przestawiających się, ale 50% z nich jest gotowe zapłacić wyższą cenę (w porównaniu do tej konwencjonalnej) za żywność z gospodarstw przestawiających się, aby wesprzeć rolników w obranej przez nich drodze. Niechęć pozostałych 50% do zakupu produktów pochodzących z gospodarstw w trakcie konwersji motywowana była brakiem zaufania.
źródło: organic-market.info
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz