11 cze 2009
Konsumenci chcą nie tylko BIO, chcą więcej!
Konsumenci zaczynają wymagać więcej od ekologicznej żywności i zaczynają poszukiwać informacji na temat aspektów etycznych, domagają się jednoznacznej identyfikowalności każdego produktu, wiadomości związanych z jego wpływem na klimat oraz sprawozdań z odpowiedzialnych społecznie działań producentów – wskazuje raport opublikowany przez brytyjski Organic Monitor.
Ten trend spotkał się już z odpowiedzią potentatów w świecie BIO. Opakowanie ekologicznej czekolady Green’s and Black zawiera już informacje na temat etycznych aspektów jej produkcji. Z kolei pochodząca z Palestyny firma Canaan Fair wypuściła na rynek pierwszy ekologiczny olej FAIRTRADE. Producent pożywienia dla dzieci, firma Hipp stara się natomiast w możliwie najszerszym stopniu wykorzystywać w swych pracach energię odnawialną, aby ograniczyć negatywny wpływ na klimat. Szwajcarska sieć marketów Co-op wprowadziła natomiast specjalny label, aby oznaczyć lokalne produkty.
Źródło: organicmonitor.com / organic-market.info
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz