26 lut 2009

Polska na Targach BioFach 2009


Polskie stoiska znalazły się przede wszystkim na Hali 5 (z kilkoma wyjątkami). Tradycyjnie już prezentacja towarów poszczególnych firm połączona została z promocją walorów turystycznych poszczególnych województw. Specjalne stanowisko połączone z mini - restauracją przygotowano też w ramach kampanii informacyjnej o rolnictwie ekologicznym. Wystawiło się także Ministerstwo Rolnictwa.

Dostrzegalna jest zarówno zwiększająca się oferta polskich bioproduktów, jak i coraz większe zainteresowanie nimi wśród zagranicznych partnerów. - Zainteresowanie polskimi produktami BIO było duże. Jeszcze za wcześnie, aby oceniać, czy przełoży się ono konkretne umowy i współpracę. Przeprowadziliśmy rozmowy z partnerami z Czech, Holandii, Francji czy USA - pierwsze efekty już są widoczne, więc jesteśmy dobrej myśli - podsumowuje Emil Świniarski z firmy Bio Food. -Targi BioFach to nie tylko możliwość zawarcia nowych kontaktów, ale także duża nauka. Można zobaczyć jak zachodnie firmy przygotowują stoiska wystawiennicze, obsługują klientów, prezentują towar. W tej dziedzinie mamy w Polsce jeszcze wiele do poprawienia. Na BioFachu podejrzeć można także nowe trendy na rynku BIO. Tegoroczne wystawy pokazują, że na rynku produktów ekologicznych coraz ważniejsze miejsce zajmują produkty wysoko przetworzone, takie które wystarczy tylko odgrzać i zjeść - dodaje Tomasz Czubachowski z firmy BioHurt.

Na polskich stoiskach obecni byli także rolnicy ekologiczni. Odwiedzający mogli smakować regionalnych specjałów i wypieków. Warto zauważyć, że polscy producenci eksplorują nie tylko rynek ekologicznej żywności, ale także powoli zaznaczają swoją obecność na rynku tekstyliów (Instytut Włókien Naturalnych,) i kosmetyków (stoisko malborskiej firmy Prino-plast oferującej różnego rodzaju waciki znajdowało się na terenie Targów Vivaness).

Pełna relacja z targów na stronie www.biokurier.pl/biofach

Galeria zdjęć polskich stoisk: http://picasaweb.google.pl/biokurier/PolskaBiofach2009#

Brak komentarzy: