28 lut 2009
Organic + Fair na Targach Bio Fach 2009
"Fair + Organic" to jedno z haseł przyświecających tegorocznej edycji Targów BioFach. Aby zaprezentować szeroką ofertę produktów sprawiedliwego handlu, organizatorzy wygospodarowali specjalną część jednej z hal. Swoje produkty zaprezentowali najwięksi dystrybutorzy towarów Fair Trade.
Nie zabrakło też jednostek nadających certyfikaty. Co zrozumiałe, część wystawiennicza ograniczała się raczej do kwestii czysto handlowych, bądź wymiany podstawowych informacji na temat nurtu. Znacznie bardziej interesujące były zorganizowane przy okazji targów sympozja odbywające się w będącym integralną częścią norymberskiego kompleksu targowego "Congress Center".
Seminaria poświęcone były procesom certyfikacji, różnicom i wspólnym cechom występującym między Fair Trade, a innymi systemami certyfikacji takimi jak np. Rainforest Alliance, UTZ Certified, czy Fair For Life. Szczególnie interesujący zdaje się być ten ostatni system (więcej wkrótce na stronach BioKuriera, a na razie odsyłam na www.fairforlife.net ). Uzupełnia on nie tylko koncepcję Fair Trade, ale i certyfikacji w ramach rolnictwa ekologicznego. Oprócz certyfikatu, przedsiębiorstwo otrzymuje określony stopień (od 0 do 4) - dzięki czemu możliwe jest określenie, czy kryteria realizowane są w sposób minimalny, czy też firma w ich drażaniu posuwa się znacznie dalej.
W innym wykładzie dotknięto tematyki problemów związanych z uświadamianiem klientom, jakie wartości dodane (np. ochrona środowiska, czy właśnie Fair Trade) niesie ze sobą produkt, który zakupują. Według badań przeprowadzonych przez dr Katrin Zander (Uniwersytet w Kassel) 78,7% konsumentów niemieckich przy zakupach kieruje się ceną. Zarówno dla branży BIO, jak i Fair Trade obiektem zainteresowania są przede wszystkim osoby znajdujące się w pozostałych 22,3 %. Wśród nich dostrzegalna jest zainteresowanie walorami etycznymi związanymi z zakupami. Jak z wyników badań przeprowadzonych przez naukowców wyciągać wnioski i realizować je w praktyce przedstawił Andy Good z brytyjskiej firmy Equal Exchange (www.equalexchange.coop , więcej na temat tej firmy i jej strategii marketingowej wkrótce na stronach BioKuriera).
OBEJRZYJ PRZYGOTOWANĄ PRZEZ REDAKCJĘ BIOKURIERA GALERIĘ ZDJĘĆ PRODUKTÓW I STOISK FAIR TRADE
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz